In primul rand, este bine ca ambreiajul sa fie angrenat la o turatie cat mai mica a motorului. Cea mai comuna cauza a schimbarii unui ambreiaj este aceea ca materialul de frictiune se uzeaza. Acesta se uzeaza numai cand discul merge la o alta rotatie fata de cea a volantei. Adica atunci cand ambreiajul este bruscat sau cand se merge cu piciorul pe pedala de ambreiaj si nu face contact in totalitate.
Viata unui ambreiaj tine de modul de condus al fiecarui conducator auto. Insa, pentru a menaja cat mai mult aceasta componenta, este indicat a se ridica incet piciorul de pe pedala de ambreiaj, nu brusc, si la turatie mica. Este valabil si la compresorul de aer conditionat din masina – trebuie activat numai cand motorul este la relanti, pentru o durata de viata cat mai indelungata. Odata cuplat discul de volanta, se invarte cu aceeasi viteza, si dispare orice urma de uzura. Uzurile apar numai atunci cand se elibereaza pedala de ambreiaj, adica atunci cand discul intra in contact cu volanta motorului.